Cerito budok-budok pasal K*nek panje di Denmark menjadi buah mulut ibu bapa disano

Post 348: Cerito budok-budok pasal K*nek panje di Denmark menjadi buah mulut ibu bapa disano

Satu program katun di Denmark menjadi kontroversi dan buale hangat dimano ia menceritoke watak John Dillermand. John ni diberi watak hak ada ‘k*nek terpanjang di dunio’. Kes ni menyebabkan ia menjadi perdabate hangat memandangkan cerito-cerito gini buleh buat otok budok-budok punoh. Sepanje cerito ni, dio duk cerito kehidupe seharie dan pengalame John ni.

Mengikut stesen penyiaran awam DR, di facebook dio, sek dio oyak ‘cerito ni nok tolong budok-budok hak nok tahu pasal anatomi tubuh yah’.

Cerito ni telah disiarke yak dari 2 Januari dulu menerusi salure kanak-kanak Ramasjang. Cerito ni ada 13 episod dan sudah ditonton sebanyak 140,000 kali doh oleh penonton disana.

Pakar pendidikan, Sophie Munster dale satu temu bual denge AFP kato, cerito tok molek gitu sebenarnyo tunjuk peranga ore Denmark hak sebenar dimano sek dio berehi cabar batas-batas hak ado denge bendo lawok.

Rama ore Denmark hak maroh sebab cerito gitu sebenarnyo tok molek untuk budok-budok.

” Satu-satunya Berita dalam Bahasa Kelate di Internet ” – Teke sini la boh, bui like ko page anok negeri

Sumber: Berita Harian dan AFP– 6 Januari 2021

  1. Kupasan ini dibuat berdasarkan sumber media luar negara/ dalam negara yang diiktiraf. Pihak kami tidak bertanggungjawab atas pemahaman dan tafsiran individu lain yang membacanya. Sumber dan tarikh disediakan untuk memudahkan warganet merujuk sumber asal.
  2. Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih

Leave a Comment