Sat. Sep 24th, 2022

 

Written & Performed by: Ical Mosh
Selebihnya detail tidak disediakan

Lirik

Ku masih menanti hadir mentari
Setelah habis pulangnya rembulan
Apalah ada pada zahir ini
Jika hari esok tak yakin aku kan rindukan

Luka, luka yang tak akan padam
Sukar, ku mahu keluar
Kemukakan apa yang ku rasa
Ku bukakan segala celaka
Segala celaka

Tak perlu tahu
tak perlu engkau amek tahu
Aku selesa dengan cara hidup aku
Semua susah senang masa aku hadap dulu
Tak perlu mengaku family
Aku anggap semua dah mati
Semua tinggal memori
Hanya tinggal memori

Bangsat, si bangsat ni dah berjaya
Yang dulu kau maki hamun
sekarang ni orang puja
Jangan silap padang
Bukan aku yang berubah
Tapi kiri kanan aku
Waktu aku jatuh duduk bawah
Makin ramai pijak aku

Waktu kau ketawa ramai kawan baik
Tapi bukan semua mahu engkau naik
Ramai berbual kontol banyak sangat konek
Jadi biarkan aku sendiri disini
Meniti sisa hidup ini
Biarkan aku bersendirian

Ku masih menanti hadir mentari
Setelah habis pulangnya rembulan
Apalah ada pada zahir ini
Jika hari esok tak yakin aku kan rindukan

Luka, luka yang tak akan padam
Sukar, ku mahu keluar
Kemukakan apa yang ku rasa
Ku bukakan segala celaka
Segala celaka

Dulu siapa bilang
Kalau keputusan aku tak cemerlang
Masa depan aku gelap takkan terang
Mungkin hayatku berakhir tepi longkang
Guess what, lu bukan tuhan
Kau sekadar anjing yang tak mengenal tuan
Dulu aku fikir dan fikir tak mampu lagi bertahan
Sebab apa yang kau cakap tak boleh hapus di fikiran

But aku masih di sini
Aku masih di sini
Aku masih lagi mampu bertahan
Walau hidup penuh kecelakaan
Even ramai sembang kepala buto
Kono kerja dengan orang radio
Mintak buat show tapi tak dapat duit
Yang datang support pon awek tayang burit

Yang nak datang tu konon trending
Mana tau konek dato boleh landing
Organizer semua asyik kejar brandong
Aku dah bosang jadi tolong
Biar aku ikut cara aku
Apa aku buat semua mintak tolong
Jangan ambil tahu

Ku masih menanti hadir mentari
Setelah habis pulangnya rembulan
Apalah ada pada zahir ini
Jika hari esok tak yakin aku kan rindukan

Luka, luka yang tak akan padam
Sukar, ku mahu keluar
Kemukakan apa yang ku rasa
Ku bukakan segala celaka
Segala celaka

Noted: Pada pendapat peribadi aku, lagu “Luka” dari Ical Mosh adalah antara lagu yang memberi kesan kat aku. Bait lirik ;

“Bangsat, si bangsat ni dah berjaya
Yang dulu kau maki hamun
sekarang ni orang puja”

Betul-betul memberi kesan dimana aku rasa semua dari kita sedang struggle dalam kehidupan untuk berjaya. Walapun jatuh berkali-kali tapi masih lagi berusaha walaupun rezeki bukan masih lagi milik kita. Kejayaan bukan mudah nak capai dan bukan mudah juga untuk mempertahankan. AKu harap korang semua kuat dalam menempuhi dugaan hidup yang semakin mencabar pada hari ini. Moga kejayaan milik kita dunia akhirat.

By Thenangmy

Thenangmy adalah blog bagi jenama Thenang.co. Dimana kami disini mengupaskan cerita-cerita yang rare bagi pembaca semua

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *